Hz. Peygamber’in Hakem tayin edilmesi ve verdiği hükümlere uymanın gerekliliği…

*

ebubekir sifil hoca, sünnete uymak, resule itaat, peygambere itaat nebiye itaat, kurandaki sünnet, kurandaki islam, kurandaki din nisa 65, kurana göre hüküm vermek,

Ebubekir Sifil hocanın Resmî Facebook Sayfası:

https://www.facebook.com/E.Sifil?fref=nf

***

Allah Teala Nisa Suresi’nin 65. ayetinde şöyle buyuruyor:

“Hayır! Rabbine andolsun ki onlar, aralarında çıkan çekişmeli işlerde seni hakem tayin etmedikçe, sonra da vereceğin hükümden dolayı nefislerinde bir sıkıntı duymadan tam bir teslimiyetle teslim olmadıkça iman etmiş olmazlar.” (Nisa Suresi, 65.)

Ebubekir Sifil hoca, Hz. Peygamber (s.a.v)’e itaatin önemine dikkat çektiği bir makalesinde bu ayet hakkında şu değerlendirmelerde bulunuyor:

“Burada mü’minlere, aralarında çıkan ihtilaflarda Kur’an’ın değil de Hz. Peygamber (s.a.v)’in hakem tayin edilmesinin emir buyurulduğu açıktır.

Oysa Hz. Peygamber (s.a.v) onlara Kur’an’ı eksiksiz olarak tebliğ etmektedir ve dolayısıyla Kur’an ayetleri onlar tarafından da bilinmektedir. Hal böyleyken Kur’an’ın değil de Hz. Peygamber (s.a.v)’in hakem tayin edilmesinin emir buyurulmasını Sünnet’e ittibanın emredilmesinden başka nasıl anlayabiliriz?

Burada ayetin mazmunundan şu iki noktayı rahatlıkla çıkarmamız mümkündür:

Hz. Peygamber (s.a.v) kendisine getirilen davaları ya Kur’an ayetlerine göre çözecek veya Kur’an’da yer almayan bir hükmü icra edecektir. Üçüncü bir ihtimal sözkonusu olamaz.

Eğer bu ihtimallerden ilkini benimseyecek olursak bunun bizi götüreceği nokta şurasıdır:

Hz. Peygamber (s.a.v) Kur’an’ın hükümlerine diğer insanlardan daha fazla nüfuz etmekte ve ayetlerden, onların çıkaramayacağı hükümleri çıkarabilmektedir.

Bu ise Hz. Peygamber (s.a.v)’in, murad-ı ilahiye, yani Kur’an’ın mana ve maksatlarına diğer insanlardan daha fazla vakıf olduğunun kabulünden başka birşey değildir. Öyleyse Allah Teala’ya itaatin yanında Hz. Peygamber (s.a.v)’e itaati de vurgulayan ayetlerden, sadece Kur’an’a ittiba hükmünü çıkarmak doğru değildir. Kur’an’ı bizden daha iyi ve doğru anlayan bir Peygamber’in varlığını kabul ettikten sonra böyle bir iddianın geçerliliği olabilir mi?

Ikinci ihtimali kabul etmemiz halinde ise, Hz. Peygamber (s.a.v)’in, Kur’an’da yer almayan hükümler getirebileceğini söylemiş oluruz ki, bu durumda sözkonusu itiraz tamamen havada kalmaktadır.”[1]

Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Efendimize itaatin önemi hakkında daha teferruatlı malumat edinmek isteyenler şu yazıya bakabilirler:

http://belgelerlegercektarih.net/resul-ve-nebi-farki-resule-itaat-nedir/

 

**********

 

KAYNAK:

[1] Ebubekir Sifil, Kur’an’daki Sünnet, Islamî Edebiyat Dergisi, Temmuz-Eylül 2001.

Ayrıca bakınız;

https://ebubekirsifil.com/kurandaki-sunnet/

 

**********

 

Kadir Çandarlıoğlu

www.belgelerlegercektarih.net

.


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

*

Close
Sosyal Medyada Biz!
Hesaplarımızı takip ederek en güncel bilgilere ulaşabilirsiniz.